Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Integrace hudebních činností do výukových předmětů na 1. stupni základní školy
Chase, Olga ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Integrace hudebních činností do výukových předmětů na I. stupni základní školy Olga Chase Vedoucí práce: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro základní školy Studijní obor: Učitelství pro I. stupeň základní školy ABSTRAKT Tématem diplomové práce je zapojení hudebních činností do výukových předmětů na 1. stupni základní školy. Cílem diplomové práce je kriticky posoudit názory na význam vztahu integrace hudebních činností do výukových předmětů na 1. stupni základní školy. Teoretická část představí pojetí integrované tematické výuky, shrne dosavadní poznatky o vlivu hudebních činností na rozvoj osobnosti dítěte z odborné literatury a relevantních zdrojů, vyzvedne výsledky prací zaměřených na zapojení hudby do vyučování na základní škole. Praktická část zkoumá zařazení hudebních činností do vyučovacích předmětů na primární škole, porovná vliv běžné výuky a specializované hudebně zaměřené výuky a na základě dotazníkového šetření a vlastního pozorování vyhodnotí efekt takové výuky z pohledu žáků, jejich rodičů a jejich vyučujících.
Strukturované drama o Ctiradovi a Šárce jako cesta k pochopení výrazových prostředků symfonické básně
Klasová, Ráchel ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Práce se zabývá využitím metody strukturovaného dramatu pro přiblížení obsahu symfonické básně žákům 1. stupně ZŠ. V teoretické části jsou shrnuty argumenty z odborné literatury pro propojení obou uměleckých oborů - hudebního a dramatického. Jsou popsána teoretická východiska propojování oborů z hlediska mezipředmětových vztahů, činnostní podstaty a blízkosti zmíněných oborů. Dále je analyzován hudební obsah. Práce také popisuje použitou metodu, zvláště její cíle, techniky a využívané náměty na 1. stupni ZŠ. Praktická část popisuje výchozí hypotézy, metodologii, přípravu, průběh a výsledky experimentu na 1. stupni ZŠ. Jeho těžištěm je porovnání porozumění obsahu symfonické básně Šárka B. Smetany u dětí, které s ním byly seznámeny skrze vytvořené strukturované drama a těmi, kteří s ním byly obeznámeny pouze slovně. Klíčová slova Strukturované drama, pověst o Ctiradovi a Šárce, symfonická báseň, B. Smetana, realizace, porozumění, I. stupeň ZŠ, mezipředmětové vztahy, poslech.
Divadlo Fórum a jeho vliv na řešení problémů ve třídním kolektivu na 1. st. ZŠ
Kubecová, Milena ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce je zam ena na oblast dramatické výchovy, která je mojí specializací, konkrétn na jednu z jejích metod - divadlo Fórum. Jejím cílem je posoudit ú innost divadla Fórum p i ešení káze ských problém mezi žáky 1. stupn základní školy. V teoretické ásti rozpracovávám témata samotného zakladatele divadla utla ovaných Augusta Boala, skrze jeho pojetí se vracím až ke ko en m brazilského národa, odkud se pozd ji zrodily samotné principy divadla. V nuji se také obecné charakteristice agresivity, kterou jsou pedagogové nuceni na školách mezi žáky ešit a zejména jí p edcházet v rámci preventivních program a úzkou spoluprací nejen s žáky, ale také s jejich rodi i. Jedním z takových program jsou p edstavení ob anského sdružení Divadelta, se kterým jsem navázala v rámci praktického výzkumu ve svojí diplomové práci spolupráci, a které mi nabídlo ke zkoumání realizaci svého zab hlého programu Trest se zam ením na žáky 1. stupn a agresivní chování v po átcích školní docházky. Výzkum prob hl mezi žáky 3. a 4. ro ník na dvou základních školách. Provád la jsem ho s pomocí dotazník , které žáci vypl ovali bezprost edn po zhlédnutí p edstavení a jeho reflexi. Zajímaly m také názory u itel , kte í se p edstavení zú astnili a p edali mi svoje post ehy písemnou formou. Rozhodující však pro m byly výpov di...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.